Bye blondine, hola brunette - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Bye blondine, hola brunette - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Bye blondine, hola brunette

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

17 September 2008 | Spanje, Granada

Buenas dias!

Vrijdag zijn we echt met de halve school samen uit gegaan. We waren naar Granada diez(10). Het is daar echt super mooi ingericht met een heel hoog plafond.

Maar voordat we daar terecht waren gekomen is er bij ons thuis nog heel wat gebeurd! hahah

We hadden smorgens eindelijk nieuw gas gehad! De gasman kwam om half 9 voordat we naar school gingen. Dus eindelijk weer warm douchen. Belt hij 10 minuten later weer aan dat hij teveel wisselgeld terug had gegeven. Ik probeerde te doen alsof ik het niet snapte, maar ja, hij moet ook ze centen verdienen dus zo ben ik dan ook wel weer om het terug te geven. Toen ik smiddags uit school was gekomen vertelde Malin en Sara dat de gasman weer langs was gekomen!
De dop die de verbinding maakt tussen de gasfles en die slang kwam uit 1991! En de maximale bruikbaarheid is 10 jaar! Dat ding had al 7 jaar vervangen moeten worden. Dus die hadden we ook meteen nieuw gekregen.
Nog steeds doen alle lichten het nog niet in het appartement dus in de kamer waar Malin en Sara hun kleren hadden gedeponeerd was geen licht. Dus ik dacht even handig te zijn om zo'n klein lees lampje daar neer te zetten. Maar dat bolletje was iets te groot voor het lampje. Dus toen ik de stekker in het stopcontact deed viel het stroom door ons hele appartement uit! Stonden we dan in het pikke donker en geen idee waar de stoppen waren!
Na wat gezoek met kaarsjes en telefoons ontdekte we het kleine stoppenkastje naast de deur. We zaten een beetje aan alle knopjes en opeens deed alles het godzijdank weer! :D

Zaterdag is de schoonmaakster weer geweest en dankzij Sara en Malin heeft ze nu wel schoongemaat ;) Smiddags ben ik met Suzanne wat gaan winkelen en savonds vroeg me bedje in gegaan want ik was behoorlijk verkouden. Zondag was het hier 36 graden en heb ik met Suzanne de stad nog een beetje beter verkend. We kwamen in een hele mooie grote openbare tuin. De ingang was een grote stads poort en daarna kwam je echt in een heel andere wereld leek het wel. Voordat je daar kwam moest je via een straatje lopen met allemaal marokkaanse winkeltjes. Dus heb weer even een paar leren armbandjes erbij die ik tegenwoordig (sinds griekenland) draag.
Savonds ook weer vroeg naar bed gegaan want was nog steeds verkouden! :(

Maandag zijn Sara en Malin vertrokken naar hun nieuwe appartementje. Ze zouden een maand bij mij blijven en daarna in een ander appartement gaan die ze zelf zouden zoeken als ze hier zouden zijn omdat dat goedkoper was op de een of andere manier. Ze hadden een super appartement gevonden die ze graag wilde maar dan moesten ze er wel meteen in gaan. Dus ik was weer alleen.

Ohja nu the big news!

IK BEN NIET MEER (platina) BLOND!

Maandag na school ben ik naar de kapper gegaan. Tuurlijk sprak niemand daar engels dus als zo'n beetje een kop groter dan alle aanwezige mensen daar en me woordeboekje heb ik uitgelegd dat ik mijn haar wilde verfen! Ik heb zo'n 5 kappers gehad en heb daar ongeveer 2 uur gezeten! De eerste keer dat ze het geverfd had was het een klein beetje mislukt. Tja het was voor hun natuurlijk ook een uitdaging. Niemand is daar zo blond als dat ik was. Maar na nog een keer verfen (uiteraard weer door iemand anders) was het super mooi geworden en werd het natuurlijk weer door iemand anders geföhnt! De prijs was schrikbarend goedkoop!
Het was behoorlijk wennen. Ben toch zo'n beetje me hele leven blond geweest!
Oke, het is nog wel blond. Maar niet zoals jullie gewend zijn van mij.
De volgende dag op school zei iedereen dat ze het er veel beter vonden uitzien dan het blonde.
Ik ga even proberen om een foto hieronder neer te zetten.

Toen ik bij de kapper vandaan kwam ging ik terug naar mijn lege appartement want Sara en Malin waren ondertussen verhuisd. Maar ik was niet alleen! :D Woon nu samen met Lisan (Muiden (a'dam) 18 jaar blond) en zij zit ook bij mij in de klas. We hebben gister heel gezond snijbonen gegeten. Zij heeft een laptop bij zich en we kunnen gewoon internet op ons balkonnetje ontvangen dus dat is ideaal. Gister avond hebben we in bed een nieuwe aflevering van Gooische vrouwen gekeken!

Ik zit nog steeds niet helemaal in het Spaanse ritme. Behalve dan de siesta die vind ik ideaal. Maar ze eten hier pas om 22.00 en ik nog steeds tussen 18.00 en 19.00. Dus ik ga maar eens proberen wat later te eten. Want volgens mij ben ik de enigste Nederlander hier die dat nog doet. hehe (A)

Vanavond is het weer pasta dag en ga ik wat nieuws uit proberen.
Mama niet schrikken maar ik ga uien eten!
Ik heb van een fransman uit mijn klas een receptje geleerd en het klonk super lekker.
Inplaats van tomatensaus ga ik zelf een sausje fabriceren. Met olijf olie, uien, (veel)knoflook, tomaat en kruiden. Heb vanmiddag bij het groenteboertje naast school allemaal groentes gehaald dus ik hoop dat het lekker gaat worden.

Nou jullie zijn weer op de hoogte wat er de afgelopen dagen heb mee gemaakt!

Tot snel.

Dikke kus van jullie niet meer blonde Tessa!


P.s Het adres van school (voor post) is:
Academia Mester
Tessa Oosterbaan clase 11
Nueva de la Virgen
18005 Granada
Espana


  • 17 September 2008 - 18:25

    LARA:

    OMG!!!!! Je haar.... nou je ziet het niet echt goed op de foto, maar voor wat ik kan zien ziet het er goed uit!!!! Ik zei dat je snel zou veranderen maar daarmee bedoelde ik niet je uiterlijk haahahaaa.... Het gaat gelukkig al wat beter bij mij op school... maar niet geweldig. Ik mis je
    xxxxx

  • 17 September 2008 - 19:58

    Han, Lindbergh:

    36 graden?? Lekker hoor.
    Hier gaat 's-avonds bij mij, af-en-toe- al de kachel aan.
    Maar.......het wordt nog wel frisser daar. Als de wind vanuit de Sierra Nevada komt waaien ga jij echt wel een truitje aan trekken. Bruin haar of niet....
    Je ziet...ik volg je bewegingen daaro in Spanje.
    Groeten van het Damrak en van Han.

  • 17 September 2008 - 20:27

    Tessa:

    Heeeey Han!
    Wat leuk je bericht! Echt leuk om wat te horen uit nederland!
    Ja ik hoor hier wel vaker dat het in de winter echt koud kan worden! Maar ik geniet nu nog maar even van het warme weer! hahaha

    Tot snel!

    groetjes aan de rest

  • 18 September 2008 - 12:10

    Margret:

    Hoi Tess, staat je goed .ik ben ook net naar de kapper geweest en zit nu in de verf terwijl ik dit lees en typ. Kijken wat het wordt.Nog veel plezier daar. Zaterdag gaan we naar De Lier.Groetjes van mijn collegas en de buren en van Didy.
    Dikke kus Mam.

  • 18 September 2008 - 13:02

    Nina:

    Heeej Tess!! Wat een verandering je haar! Ziet er echt cool uit. :D Je hebt wel lef hoor, zomaar in een ander land je haar even totaal veranderen. Met de hoop dat ze je maar begrijpen.
    Liefs, Nina

  • 18 September 2008 - 15:45

    Natasha Rakic:

    Hola querida,
    acabo de mandarte una e-mail. Qué bien para ti de estar en mi país favorito. Que todo te salga bien y . Saludos de mi parte a tus profes. Tu (vieja) profe Natasha

  • 19 September 2008 - 11:16

    Stella:

    Hey Tessa,

    Ik hou je blog zo nu en dan ook in de gaten! Leuke berichten hoor, zo te "lezen" verveel je je nog niet. Leuk je haar zo, ik ga dr weer vandoor.. Have fun daar!

    xxx

  • 19 September 2008 - 14:16

    Janneke:

    Haaai Mop,

    Weer maar een berichtje van mij! Had alle verhalen al aan de telefoon gehoord maar nog steeds errug leuk om te lezen! Heb je echt zoveel te vertellen dus ga je vanavond echt even bellen.

    Mis je!


  • 21 September 2008 - 23:08

    Tessa:

    heee tes! nu kunnen ze niet meer zeggen blonde tessa en zwarte tessa :P
    alles nog goed daar zie ik?! leukkk :) hier ook prima, morgen gaan mn lessen echt beginnen, ben benieuwd!
    bye chica xx
    oooo ik wil ook een berichtje van hanneman!

  • 24 September 2008 - 10:28

    Suus:

    Hi lieverd,
    wat een verandering he je haar. hoe gaat het op school hoe is het met je spaans en je danslessen?
    ik bel je vanavond even.
    dikke kus

  • 25 September 2008 - 10:17

    Maaike:

    Heee Lieverd!

    De tijd gaat echt snel, je bent al bijna een maand weg.. Hoe gaat alles daar? Krijgen we nog meer foto's van je haar te zien, want het is niet super duidelijk op die foto! Ookal vind ik het je wel heel erg leuk staan mop! Heb trouwens echt zin in oud en nieuw.. gaan we nog naar L of niet? :p Of ben je stiekem uitgekeken? Hahah.. nou ik bel je deze week of in de loop van volgende week nog wel ff op! Rustig aan met de spaanse chico's he ;)

    Dikke Kusss x

  • 26 September 2008 - 12:46

    0ma:

    hallo tessa bedankt voor je kaart. ik wil graag je adres hebben dan kan ik ook een kaart terug sturen.hier gaat alles redelijk we zijn naar de markt geweest.groetjes oma

  • 28 September 2008 - 08:58

    Luuk En Mariette:

    hey tess,

    Je kaartje is aangekomen hoor!! Hier in Amsterdam gaat alles goed, we zijn nu redelijk gewend. Af en toe kopen we nog wat spulletjes en het wordt dus steeds meer ons huisje. Als je terug bent kom je maar een keertje eten.
    Bij jou ook alles goed, daar is het zeker nog steeds lekker warm?
    Veel plezier nog de komende tijd.

    kus luuk en mariette

  • 01 Oktober 2008 - 18:44

    Lisa:

    Wat leuk je haar!! Heel anders! Je hebt allang geen nieuw berichtje achter gelaten. Je word nog technisch daar met al die monteurs! Ik had een vraagje waar heb jij je reis geboekt? Ik wil misschien in april gaan voor 6 weken, en ik had een goede site www.

  • 01 Oktober 2008 - 18:45

    Lisa:

    Wat leuk je haar!! Heel anders! Je hebt allang geen nieuw berichtje achter gelaten. Je word nog technisch daar met al die monteurs! Ik had een vraagje waar heb jij je reis geboekt? Ik wil misschien in april gaan voor 6 weken, en ik had een goede site www.adelante.nl, maar misschien weet jij er ook nog een. Veel plezier nog!

    xx Lisa

  • 02 Oktober 2008 - 19:28

    MMDRA:

    Hoi Tessa,

    Ons eerste mailtje, maar we kijken regelmatig naar deze website. Vooral Roos, ze mist je af en toe nog flink.
    Bevalt het leven je nog in Granada? En ben jezelf tevreden over je nieuwe look, wil Roos weten. Zij vindt het je wel mooi staan, wij ook hoor.
    Groetjes van ons en succes aldaar.
    Marcel, Martine, Daan, Roos en Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Weekje terug naar Granada

19 December 2008

Laatste minuten in Granada gaan in!

19 December 2008

Het einde is in zicht!

09 December 2008

Het einde is in zicht!

16 November 2008

Zon, sneeuw en snowboarden!
Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 42945

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: