Het einde is in zicht! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 December 2008 | Spanje, Granada

Nog maar 11 dagen en ga ik alweer terug naar Nederland. Hoewel vier maanden best lang zijn, is het echt omgevlogen!
Als ik terug denk aan alles wat ik hier heb mee gemaakt, aan alle nieuwe mensen die ik heb ontmoet en alle ervaringen die ik heb opgedaan heb ik er absoluut geen spijt van dat ik even een tijdje vertrokken ben!
Echt een supergave tijd! ;)

Ik denk dat dit zo´n beetje mijn laatste (of een-na-laatste) berichtje hier zal zijn.
Vorige week dinsdag ben ik weer met een groepje gaan snowboarden! Rond een uur of 7 smorgens vertrokken we richting busstation. We waren weer met z´n achten. 6 snowboarders en 2 skiërs. Toen we in de bergen aankwamen merkte je al meteen dat het een stuk kouder was dan de vorige keer. Eenmaal met de gondel boven gekomen was het -11 !! We zaten midden in de wolken dus zag geen hand voor ogen. Dus ben toen maar even met Loes wat warme chocolade melk gaan drinken. Later kwamen de anderen ook en vertelde ze dat een van de jongens in de lift was flauwgevallen! Nadat hij aangesterkt was gingen we weer verder. Gelukkig begon de zon te schijnen en kon ik weer wat zien! Er was ook een jongen mee, die een opleiding heeft afgerond voor snowboard leraar. Dus heb een paar sprongen en een one 80 geleerd! :D
Daarna nog even geluncht op z´n oostenrijks, hoewel het eten in oostenrijk veel lekkerder is, en vervolgens weer op pad. We waren opgesplitst in twee groepen. Want het is moeilijk om met z´n achten bij elkaar te blijven. Na een tijdje kwamen we de andere weer tegen en had Daan een behoorlijke plek op zijn wang zitten en hij had een mank pootje. Later was hij er nog een keer opgevallen en heeft hij toch maar even in de bergen er naar laten kijken. Hij hoorde daar toen dat het gebroken was. Dus savonds is hij naar een dokter in de stad gegaan en was het gelukkig alleen een beetje gekneusd!

En natuurlijk Sinterklaas!
De eerste keer dat ik het niet in Nederland vierde! Wat best wel gek was want had totaal geen sinterklaas gevoel! Normaal word je al weken van te voren gebombardeerd met pepernoten en chocolade letters. Hier moesten we het doen met de dingen die sommige ouders hadden meegenomen!
We hebben met een groep van 16 nederlanders lootjes getrokken.
Ik was weer de gelukkige dat een jongen uit Groningen (waarvan ik dacht dat dat in friesland lag (A) en een belediging voor hem was) mij had dus het gedicht begon al lekker.
Eerst even een lesje topografie, want groningen in friesland kan echt nie!
En bedankt! Ik wist heus wel dat dat niet in friesland ligt hoor Hugo!
Verder hebben we met ze alle gegeten en omstebeurt een gedicht voor gelezen! Het was een zeer geslaagde avond! :)
Nu op naar kerst! Lekker in het koude Nederland met familie en vrienden!

Afgelopen zaterdag weer aan de tapas gezeten met mijn nieuwe huisgenoot, een franse belg, een meisje uit Australië en een andere Hollandse!
Ik heb hier veelste weinig tapas gegeten dus ga deze laatste dagen nog maar even flink de tapasbarren opzoeken!
Janneke komt mij zondag opzoeken dus jan bereid je maar vast voor op de tapassen! Heb er ontzetten veel zin in!

Nog even een berichtje voor Roosje mijn lieve buurmeisje!
Ik heb je briefje gehad! Heel erg leuk! En natuurlijk alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen! Over 11 daagjes ben ik weer terug!
Liefs

En ik heb de kaart van mijn hele familie ook ontvangen! Echt super leuk om wat van iedereen te lezen!

Ik ga er maar weer eens een eind aan breien.

Heel veel liefs en nu echt tot snel!

Dikke kus Teresa









  • 09 December 2008 - 20:14

    Janneke:

    Yeeey!! Eindelijk weer bijna thuis, en eerst natuurlijk nog een weekje feest vieren met mij! Heb er zin in.

    Tot over een paar daagjes!!

    X

  • 10 December 2008 - 10:02

    Han Damrak:

    Una pregunta, Tessa, despues de estar tanto tiempo en España.....: hablas Español ya?

    Un beso,
    Han.

  • 11 December 2008 - 15:06

    Tessa Oosterbaan:

    Hola Han!

    Si claro yo hablo espanol!
    He aprendido mucho aqui!
    Pero yo quiro aprender mas!

    hasta pronto!

  • 11 December 2008 - 17:55

    Suus:

    Je komt bijna weer naar huis :D:D
    Misschien niet leuk voor jou maar wel voor mij :p
    We gaan zeker snel naar een topfeest daarna komen we gesloopt terug
    en gaan we nog wat eten en dan wachten de tekenfilms op ons
    ik kijk er nu al naar uit!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Weekje terug naar Granada

19 December 2008

Laatste minuten in Granada gaan in!

19 December 2008

Het einde is in zicht!

09 December 2008

Het einde is in zicht!

16 November 2008

Zon, sneeuw en snowboarden!
Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 42930

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: