Fin de semana! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Fin de semana! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Fin de semana!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 September 2008 | Spanje, Granada

Hola pequeños.

Ik geloof dat ik sinds woensdag geen bericht meer heb neer gezet.
Woensdag dus... Ohja, heel leuk, wij (de zweedse meiden en ik) hadden geen warm water meer! Dus dat betekend.. een koude douche! Daar hebben we even werk van gemaakt en een van de leraressen zou even bij ons langs komen want er was wel meer stuk in ons appartement. Ik had net weer pasta gemaakt (woensdag pasta dag ;)) toen onze lerares Esther langs kwam. We hebben haar even de lichten laten zien die het allemaal niet deden, de wasmachine en het gas. We moeten het zelf allemaal gaan kopen maar we krijgen het geld wel terug als we het bonnetje inleveren. En er komt iemand naar de wasmachine kijken!

Savonds ben ik met Natalie en Suzanne naar de stad gegaan om weer salsa lessen te volgen. Onderweg kwamen we een heleboel mensen van school tegen. We zaten eerst met twee tafeltjes op een terras, daarna schoven we er nog een tafel bij, en vervolgens nog een. Want er kwamen steeds meer bekenden. Heel europa om een tafel. Zweden, Engeland, Nederland, Frankrijk, België, Duitsland en Spanje. Was super gezellig en zijn daarna met ze alle naar Havana (salsa bar) gegaan. Daar kregen we weer les. We begonnen met de basis stapjes en daarna moesten we in paren dansen! Ik heb super leuke foto´s gemaakt en die zet ik snel op hyves! Heb nu mijn camera kabeltje niet bij me.

Donderdag (gister) heb ik samen met Suzanne, Malin & Sarah bij ons thuis gegeten! Ik had pannekoeken gebakken. Ik moest smiddags pannekoeken beslag halen in de winkel. Nou leg een spanjaard die geen Engels kan maar eens uit wat pannekoeken zijn! Maar met wat handen en voeten werk ben ik er toch uit gekomen!
Ik ging ook op zoek naar make up remover. Ik dacht het is een engels woord dus iedereen kent dat. Nou niet dus. Toen ging ik het maar met watjes uitbeelden en gelukkig begreep ze me!

Vandaag weer naar school geweest. We zijn nu bezig met grammatica over de toekomstige tijd. Bijvoorbeeld ik zal gaan slapen vanavond.
Het gaat voor mijn gevoel heel goed en ik heb wel het idee dat ik al een woordje Spaans leer. Ook dankzij onze Spaanse vrienden die geen engels kunnen leren we veel!
Vanavond gaan we weer met de halve klas en een paar Spanjaarden uit! Ik weet nog niet waar heen maar het zal vast wel gezellig worden met ze alle!

Laatst gingen we savonds met de zelfontspanner van mijn camera een foto maken. Maar dat was nogal grappig dus we lachten best hard. Werd er opeens een EI naar ons gegooid vanaf boven! Hahaha.

Nou ik spreek jullie na het weekend!

Adios mí enamores!


  • 12 September 2008 - 13:56

    Oma:

    Hoi Tessa Hoe gaat het .Zo te lezen vermaak je het wel goed.Heb je me boek al uit?Ik heb met je moeder samen geprobeerd.)m een berichtje te schrijven.groetjes oma.

  • 12 September 2008 - 16:42

    Suus:

    Dag lieverd,
    Zo wat een verhalen heb je allemaal weer. Ik ben hard aan het denken wat ik in me volgende pakketje ga doen, maar heb nog niks verzonnen :(. Ik bel je van de week nog even
    Dikke kus

  • 14 September 2008 - 11:05

    Nathalie:

    HeeY tess,
    probeerde je net ff te bellen, maar misschien lig je nog te slapen ofzo,
    ik ga ff kijke of ik misschien in nov langs kan komen lijkt me wel leuk, maar is nog ff afwachten enzo en dan heb ik ook een gratis slaap plek bij iemand maar dat moet dan ff allemaal geregeld worden. ik hoop dat het door gaat.
    dan ga we met ze vieren want een vriendin van ro zijn vriend heeft een tante die in cranada woont. echt toevallig. dus hoop dat het doorgaat.
    xxx nath

  • 15 September 2008 - 15:50

    Lisa:

    Heey tessa,
    Heel leuk om je stukjes te lezen! Je schrijft ook erg grappig haha. Volgens mij vermaak je je daar wel! Hier is het al echt koud aan het worden. Veel plezier nog daar.

    kus Lisa

  • 16 September 2008 - 18:50

    Joey :

    Heeyy Tesss!
    Zat ev je verhalen te lezennn,. zo te horen heb je het wel naar je zin daar(H) Veel plezier nog in spanjee!! ik spreek/zie j wel weer n keer!
    Kusjee!

  • 17 September 2008 - 10:19

    Kleine:

    Heee Schattie!

    Ik vind je verhalen echt heel erg leuk om te lezen! Ik vind je haar trouwens echt heel erg leuk eruit zien, want had de foto's op je hyves even bekeken (A). Ik ga je vanavond wel even een telefoontje geven, in de hoop dat je opneemt! ;)..

    Dikke Kusss! (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Weekje terug naar Granada

19 December 2008

Laatste minuten in Granada gaan in!

19 December 2008

Het einde is in zicht!

09 December 2008

Het einde is in zicht!

16 November 2008

Zon, sneeuw en snowboarden!
Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 42912

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: