Weekje terug naar Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Weekje terug naar Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Weekje terug naar Granada

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

21 Oktober 2009 | Spanje, Granada

Na een geweldig weekend met me vriendinnetjes in Limburg werd ik maandag 19 oktober om 14.15 opgehaald op station Venlo om richting vliegveld Weeze te gaan. De taxichauffeur was Duits dus heb maar een beetje duits proberen te praten. Toen moesten we nog twee mensen ophalen. Na een paar minuten kwam ik erachter dan die mensen uit Edam kwamen. Wat is de wereld toch klein.
Eenmaal aangekomen op vliegveld Weeze moest ik nog tien minuutjes wachten op Jaco. Hij was samen met zijn moeder en tante want die gingen ook naar Spanje. Al snel kwamen we er achter dat ik te veel spullen bij me had. Ik moest me gymen uit doen en me laarzen aan. Ben in totaal met drie vesten, twee giletjes, een zomerjas, een winterjas, een legging met een broek erover, daarover nog een rokje door de douane gegaan. Toen we door de douane waren kon alles gelukkig weer uit en in mijn veelste zware handbagage tas.

De vlucht ging echt supersnel en waren in no time geland in Malaga! Eindelijk weer op Spaanse bodem!!

We namen de metro naar het busstation want als we met de bus zouden gaan kwamen we in de file. Natuurlijk stapte we in de verkeerde metro en moesten we weer terug haha. We waren op tijd bij het busstation maar de bus die we wilde nemen was vol! Alles was vol ;-)
Dus we moesten de bus van 00.30 nemen. Maar dan zouden we midden in de nacht aankomen en nooit een slaapplaats kunnen vinden. Dus heb ik een meisje gebeld van vorig jaar en we zouden daar wel op de bank kunnen slapen. Daar woonde ook Malin en Sara uit zweden waar ik vorig jaar in het aller begin mee heb samen gewoond!
Dinsdag ochtend zijn we op zoek gegaan naar een Hostel. Wat een drama was want ik moest al me spullen mee slepen. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij Hostel Oasis. Het is hier erg gezellig en leuke mensen. Daarna hebben zijn we langs ons oude appartement gelopen. Was heel raar om te zien. Maar ik wist de weg nog als de beste.
Later heb ik een siesta gehouden en is Jaco zijn eerste biertje in Hannigans gaan drinken. Daarna zijn we richting de tapas barren gegaan. Een ander meisje uit ons hostel ging ook mee. Ze komt uit Amsterdam dus gewoon lekker nederlands praten. Eerst waren we naar mijn favoriete tapas bar gegaan! La belle y la bestia (The beauty and the beast) Daar hebben we twee rondes gedaan en daarna naar een andere bar gegaan. Vervolgens zijn we wat in de Ierse pub Hannigans & Sons gaan drinken. Er was voetbal dus al die ogen waren op het tv gericht. Na ongeveer een uurtje stonden Andrés en Ayoub in ene voor me neus! Dat was zo leuk! Zij waren mijn aller eerste spaans sprekende vrienden hier en waar ik de hele tijd dat ik hier woonde mee omging. Ze hielpen me trouwens ook vaak met me huiswerk. Van Andres heb ik ook leren salsa dansen dus ging later met hun mee naar de salsa bar, Mi habana. Ik was de stapjes een beetje vergeten maar dat was binnen no time weer terug! Rond 2.30 vond ik het wel weer welletjes en ben ik Jaco gaan ophalen in Hannigans en zijn we terug gegaan naar het Hostel. Ik ben niet zo'n ster in uitslapen dus zat om 10.00 uur aan het ontbijt.
Gelukkig ontvang ik hier ook internet op me laptop dus zit nu aan de ontbijttafel.

Dit was mijn verhaal tot nu toe! Donderdag gaan we naar Mondrian. De pub waar ik 2 keer gewerkt heb!

Kusssss

  • 21 Oktober 2009 - 11:56

    Marit:

    succes en geniet ervan!!!

    liefs Marit

  • 21 Oktober 2009 - 21:34

    Makkelijke Maaike:

    Heeey T.T. ;)

    Wat een leuk verhaaltje weer.. komt er nog eentje deze week of blijft het hierbij?

    Van wie had je gehoord dat Tom niet komt? Ik had vanmiddag ook al een smsje gehad dat ie niet kon :(.. kon wel huilen.. vond het echt niet leuk.. maar daar kan hij natuurlijk ook niks aan doen..

    Nou mop! Heel veel plezier nog en España.. enjoy it! ;)

    Dik Kuske
    Haye (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Weekje terug naar Granada

19 December 2008

Laatste minuten in Granada gaan in!

19 December 2008

Het einde is in zicht!

09 December 2008

Het einde is in zicht!

16 November 2008

Zon, sneeuw en snowboarden!
Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 42932

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: