Mijn eerste tapas avond - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Mijn eerste tapas avond - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Mijn eerste tapas avond

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 September 2008 | Spanje, Granada

Hola chocos y chicas!

Ben vanmorgen weer vrolijk tijdens de zonsopgang naar school gehuppeld! (lees wandelen ;-))
Er zijn een aantal klassen. De laagste is een beginners groep, daarna een iets gevorderder etc. Ik zat in de tweede klas. Het begon meteen al best pittig met allemaal grammatica enzo. Heb gister de hele dag op dat niveau gezeten. Vanmorgen had ik weer een grammatica les en het is allemaal nog iets te moeilijk voor me. De rest van me klasje spreekt al een aardig woordje spaans en besefte dat ik niet tussen hun thuis hoorde :P Daarom ben ik na de pauze geswicht naar de beginners groep. Wat ze daar allemaal krijgen heb ik grotendeels al gehad maar wat herhaling kan geen kwaad!
Vanaf nu zit ik dus gewoon in de beginners groep want anders word ik helemaal overdonderd met grammatica werkwoorden in de toekomstige tijd en verleden tijd. Over een paar weken zit ik als het goed is samen met de klas waar ik nu zit ook op dat niveau.

Ik ben elke dag om half 2 uit. Beetje jammer want de siesta begint om 2 uur! Dus ben na school even snel boodschappen gaan doen. Het was een hele grote supermarkt met twee verdiepingen. Ze hebben daar praktisch alles. Ik heb nog steeds moeite met het onthouden van de weg dus moest heel goed opletten waar ik naar links en rechts ging. Gelukkig kon ik de weg terug naar school weer vinden en vanaf daar weet ik de weg naar mn appartement zo te vinden. Onder weg naar huis zag ik me eerste Spaanse brandweer auto langs rijden. Haha. Het was een supergroot ding en om de minuut had hij een ander deuntje.
Toen ik weer in mijn appartement aankwam besloot ik om verder te gaan met de schoonmaak. De bovenkant van me koelkast was één plak zooi dus daar ging ik even met een doekje over heen. Met stom toeval ging ik langs de muur en kwam ik erachter dat de tegels wit zijn inplaats van geel!
Toen heb ik maar meteen de hele muur mee genomen. Het doekje kon regelrecht de prullebak in want die was pikzwart!

Daarna heb ik weer even een uurtje siesta gehouden! En nu zit ik hier weer. In een klein supermarktje die achterin een ruimte heeft waar 17 computer staan. Ik moet om 20.00 weer op school zijn want we gaan gezellig met ze alle tapas eten!

Het belangrijkste vergeet ik helemaal te vertellen!
Het postadres wat ik heb opgeschreven in een van mijn eerdere berichten klopt niet. Ja het klopt wel maar ik kan daar geen post op ontvangen. Mijn post moet worden gestuurd naar het school adres. Ik weet dat adres even niet uit mijn hoofd dus dat zal ik er morgen even opzetten!

Verder heb ik net een Spaanse simkaart gekocht! Het nummer is 00346-35127158
Mijn nederlandse nummer heb ik ook nog gewoon.

Nou amigos ik ga weer even genieten van het Spaanse leven en ga een paar heerlijke tapassen naar binnen schuiven!

Hasta manaña amigos! Ook wel tot morgen vrienden!

xxxxx

  • 03 September 2008 - 07:30

    Maaike:

    Very nice ;)

    Kusss (L)

  • 03 September 2008 - 10:12

    Nathalie:

    HeeeY tess,
    bevalt het een beetje in spanje :)
    leuk allemaal
    x
    (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Weekje terug naar Granada

19 December 2008

Laatste minuten in Granada gaan in!

19 December 2008

Het einde is in zicht!

09 December 2008

Het einde is in zicht!

16 November 2008

Zon, sneeuw en snowboarden!
Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 42942

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: