Día cuatro en Granada! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Día cuatro en Granada! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Día cuatro en Granada!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 September 2008 | Spanje, Granada

Gister om 20.00 bij school verzameld om daarna van de tapas te gaan genieten. Mijn buik rommelde al lekker dus ik had er wel zin in! We moesten een behoorlijk stuk lopen naar het barretje die de juf in haar hoofd had. Daar kregen we paella voorgeschoteld. Wat ik vriendelijk moest afstaan want daar zit vis in. De volgende tapas zag er wel lekker uit met broodjes enzo. Maar daar zat tonijn door heen. Ik en een Engels meisje uit Londen hadden van te voren al gezegd dat we vegetarisch waren dus dat had ik nog maar even een keer gemeld. Daarna kregen we een heerlijke boccadilla (broodje) met een soort spinazie en tomaat erop. Vervolgens gingen we naar het volgende barretje en daar kregen we een broodje met ham en chips en Rebecca, het engelse meisje, en ik een broodje met queso (kaas)!

Vandaag heb ik mijn eerste echte lesdag met de andere groep gehad. Daar zitten nog 3 andere nederlanders, waaronder Peter die ik al kon, Ina het duitse meisje en een Zweeds meisje. Het gaat stukken beter. Ik loop nog wel iets voor op de andere maar daar valt mee te leven!

Vanmiddag heb ik na school even boodschappen gedaan met Suzanne. We zijn even in El Cortinglés geweest. Dat is een soort van Bijenkorf. Echt super mooi en groot. Daarna moest even het een en ander inslaan. Waaronder water. Het was een drama. Liep met 6 2liter flessen, me schooltas en nog een tas met boodschappen terug naar me appartement. Suzanne woont vlakbij school en de supermarkt dus zij was zo thuis. Normaal moet ik nog zo´n 10 a 15 minuten verder lopen. Vandaag met de boodschappen heb ik er zo´n drie kwartier over gedaan ;) Ben neergeploft op een bankje in het kleine parkje waar ik elke dag door heen loop en heb toen even een aantal minuten met paps en mams gebeld. Daarna een stukje doorgelopen voor mijn tweede stop. Vervolgens nog een derde stop en toen naar me appartement!

De afwas stond al voor me klaar dus die heb ik eerst nog even gefixt. Daarna probeerde ik me weer aan de siesta te houden maar deze keer lukte het niet!
Vandaag heb ik begrepen dat spanjaarden maar tussen de 15 en 20 minuten siesta houden! Ik sliep tot nu toe 2 uur! hahah.

Het spaanse ritme zit als volgt in elkaar:

Om 8 uur ontbijt (desayuno) voor studenten, leraren etc.
Om 10 uur krijgen mensen op het kantoor enzo een half uurtje vrij om even te gaan ontbijten.

Smiddag´s om een uur 2 gaan ze met z´n alle de barretjes in om cerbeza (bier) te gaan drinken met een paar tapasjes erbij. Vervolgens gaan ze naar huis om een maaltijd (desayunar) te nuttigen.

Vervolgens gaan ze savonds rond een uur of 10 weer naar de barretjes om bier met tapas te drinken en eten en daarna naar huis om weer de grote maaltijd te eten. (la cena)

Ik geloof dat het zo een beetje in elkaar zit.

De spits in Nederland rond 17.00 - 18.00 uur is hier rond 14.00 want dan is iedereen vij om siesta te houden! En het is dan ook erg druk op de weg.

Heb net even voor 10 euro een soort van abbonnement gekocht voor het internet. Dan kan ik met me naam en wachtwoord inloggen en in totaal 13 uur internetten wanneer ik maar wil.
Het is een soort van aanbieding dus als je voor 10 euro internet koop krijg je er een gratis broodje erbij! Dus heb net genoten van een heerlijk spaans chocolade broodje!

Zometeen ga ik samen met Sanne koken. We zitten allebei alleen dus we gaan vanavond gezellig met ze tweën in mijn appartement koken.

De foto´s willen niet echt snel gaan dus ik moet daar even een keer een middag voor vrij nemen. Er staan er een paar op www.la-tessaa.hyves.nl

Ik hoop dat iedereen die dit leest een klein berichtje achter wil laten hieronder! Ben namelijk heel erg benieuwd hoe het is in Nederland.

Hasta manaña!

Muchas besos.

  • 03 September 2008 - 17:23

    Janneke:

    Heey Mop,

    Wat een leuk verhaaltje weer met al die spaanse woorden! Je kunt wel een boek gaan maken als je thuis bent;)! Heel leuk om te lezen allemaal.

    Dikke kus

  • 04 September 2008 - 12:57

    Oma:

    IK heb je berichtje met je moeder gelezen .Zo te zien hebje het wel naar je zin.Ga zo door .Liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Weekje terug naar Granada

19 December 2008

Laatste minuten in Granada gaan in!

19 December 2008

Het einde is in zicht!

09 December 2008

Het einde is in zicht!

16 November 2008

Zon, sneeuw en snowboarden!
Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 42928

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: