Eerste verslag in Spanje - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Eerste verslag in Spanje - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Eerste verslag in Spanje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 September 2008 | Spanje, Granada

¡Hola amigos!

Nou hier mijn eerste bericht vanuit Spanje!

Zondag ochtend na weinig slaap, want moest mijn koffer nog even snel een beetje aanvullen, wat niet zo´n succes was want toen ik incheckte op Schiphol woog mijn koffer zo´n 9 kilo te zwaar :$, heb ik jankend afscheid op Schiphol afscheid genomen van paps, mams, Suus & Janneke. Ik ging een beetje met angst door duane want ook mijn handbagage was natuurlijk veel te zwaar! Maar ben er zonder problemen door heen gekomen! Zelfs het pakje chocomel dat mijn mams nog even snel in mijn tas had gedaan kwam er door! Nou daar liep ik dan,.. in me eentje op schiphol. Ik ben meteen naar mijn gate gelopen waar ik misschien maar 10 minuutjes heb moeten wachten en kon daarna al het vliegtuig in. Ik hoorde iemand zeggen dat de deur open ging dus ik liep daar vast heen en zat als eerste in het vliegtuig! Het vliegtuig stroomde vol en er kwam maar niemand naast mij zitten. Na wat informatie van de piloot zat er nog steeds niemand naast mij en heb ik die plaatsen ook maar tot mijn beschikking gesteld. Dus heb lekker languit gelegen! Helaas had ik de film die draaide al gezien toen ik naar Griekenland ging dus heb ik in mijn Gossip girl boek gelezen die ik van oma gehad heb! Na mijn gevoel hingen we na 10 minuten al boven parijs. Helaas was het toen bewolkt dus ik daar niet veel van zien. Daarna heb ik even geslapen en toen ik wakker werd hing ik al boven Madrid!! Waar het niet meer bewolkt was en ik alvast een beetje van Spanje kon genieten. Nog geen half uur later werd de landing ingezet en landde ik op Malaga. Daar liep ik naar de band waar ik mijn koffer op moest halen! Daar zat ik een beetje te rommelen met papieren waarop stond waar ik heen moest. Peter (17 (bijna 18) Doettichem) kwam toen op mij aflopen want die zag het teken van de school op mijn papieren staan en moest ook naar Granada en dezelfde school. We hadden besloten om samen te gaan want met ze 2e kom je veel verder dan alleen. We liepen naar de bus en daar ontmoette ik Sanne (18, den-haag). We raakte aan de praat omdat ook zij, 9 kilo te veel in haar koffer had en ook net als ik een HEAVY stikker op dr koffer had. Vanaf toen hebben we de reis met ze 3e voortgezet. Buskaartje kost hier maar 1 euro. En we moesten nog best wel ver. Toen kwamen we op het busstation aan en gingen we vanaf daar met een ´touringbus´ naar Granada. Vanaf daar moesten we allemaal een andere kant op en hebben we alledrie een andere taxi genomen. Ik probeerde de weg een beetje te onthouden die de chauffeur reed. Maar de mensen die mij kennen weten dat ik daar geen ster in ben en was de weg na 5 minuten al weer vergeten! (A) Toen ik eenmaal bij het appartement aankwam moest ik door een grote deur om het complex in te komen. Mijn kamernummer is 1 derecha (rechts) Dus liep ik maar naar verdieping 1. Gelukkig paste mijn sleutel daar. Het is een best groot appartement met drie slaapkamers, een badkamer, ruime keuken met apart washok, grote woonkamer en een balkon. Er stonden nog allemaal spullen van een vorige bewoner dus ik dacht dat er nog iemand anders in zat. Maar ik zag nergens kleren of opgemaakt bedden dus ik dacht ik zie vanavond wel of ik een kamergenoot heb. Daarna had ik met Sanne afgesproken om de stad te verkennen. Ik ging op zoek naar een taxi want die weet het wel te vinden als ik hem een adres geef. Ik kon nergens een taxi vinden en ging maar de borden CENTRO volgen. Dat schoot niet echt op. Wat ik toen in een uur gelopen heb kan ik nu in 10 minuten!
Toen besloten we maar dat ik op een punt bleef staan en dat Sanne naar mij toe kwam want zij kon wel een taxi vinden. Gelukkig hadden we elkaar gevonden en gingen we maar even met onze plattegrond kijken waar onze school lag. Onderweg zag Ina (20, duitland, keulen) ons met die plattegrond en vroeg of we naar Mester moesten. Zij was er al vanaf woensdag dus wist het wel te vinden. Maar ze begon net als ik vandaag op school. De blaren stonden inmiddels op mn voeten en we zijn op een terras neergeploft. Daar hebben we even gezeten en een pizza naar binnen gewerkt. Ik was ontzetten moe want ik had amper geslapen en ben toen richting appartement gegaan. Met de plattegrond in mn handen en gelukkig kon ik mijn stulpje zo vinden. Ik zag geen spoor van een kamergenoot dus ik zit daar alleen. ben toen wat dingen weg gaan gooien die ze had achtergelaten. Maar was zo moei dat ik om half 10 in mijn bed neerplote en vervolgens om half 12 wakker gebeld werd door paps en mams. Even gebabbeld over hoe het hier gaat en meteen weer in slaap gevallen. Toen ik wakker werd was het nog donker! Dus ik dacht dat ik mijn wekker te vroeg had gezet. Maar dat was dus niet het geval. Gelukkig had ik gister gekeken hoe ik moest lopen en was binnen een kwartier bij mn school. Ik zit in de klas met 6 duitse mensen, twee zwitserse en een frans meisje. Het was meteen al behoorlijk pittig en we begonnen met Grammatica. Dat uur vloog voorbij en had daarna een uur spreekvaardig heid. Daarna nog een extra les en weet nu in het Spaans te vertellen hoe een telefoon in elkaar zit ;)
En nu zit ik hier!

Vanavond krijg ik via school een rondleiding door Granada. Gelukkig gaan Peter, Ina en twee andere nederlandse meiden (chantal en suzanne) die ik vanmorgen had ontmoet, ook en voel ik me niet zo eenzaam in deze onbekende stad.

Nou dat was het weer voor vandaag! Ik heb al heel veel foto´s maar die kan ik er niet opzetten via deze computer! Maar dat komt wel goed en zorg dat er deze week een paar kiekjes van mijn paradijse opstaan!

Hasta proximo, besos.

  • 01 September 2008 - 13:33

    Ilona:

    hi lieverd!

    super dat je het zo naar je zin hebt! heel veel sucses:d

    (K)

  • 01 September 2008 - 13:38

    Janneke:

    Hehe, hoor eindelijk wat van je! Dacht dat je van de aardbodem verdwenen was;)
    Superleuk verhaaltje annie! Gelukkig zijn er ook wat Nederlanders enzo, en t leukste is natuurlijk dat je een lekker groot appartement hebt zodat ik mooi langs kan komen!!
    Ik ga je straks wel even een mailtje sturen..

    Dikke kus

  • 01 September 2008 - 16:10

    Suzanne:

    Zo eindelijk hoor ik wat van je ;) geintje! Ik ga vanvond even kijken of ik wat voor je op de post kan doen :P hihih

    Gelukkig heb je het erg naar je zin is het weer ook een beetje mooi? vast wel.. Ben erg jaloers op je!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Weekje terug naar Granada

19 December 2008

Laatste minuten in Granada gaan in!

19 December 2008

Het einde is in zicht!

09 December 2008

Het einde is in zicht!

16 November 2008

Zon, sneeuw en snowboarden!
Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 42896

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: