Mis padres estaban aqui! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Mis padres estaban aqui! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Mis padres estaban aqui!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 November 2008 | Spanje, Granada

Hola familia y amigos!
Eindelijk weer een mesaje.
We hebben hier een heel leuk cafétje gevonden dat Amsterdam heet. Het barpersoneel herkent ons nu steeds omdat we hadden verteld dat we uit de buurt van amsterdam komen. Ze maken de lekkerste mojitos.
Vorige week ben ik samen met Bennie naar een dansschool gegaan aan de andere kant van Granada. Dat we kenden van een paar Zweedse klasgenootjes. We hebben even gekeken en bennie deed mee. Ik kon niet meedoen omdat ik een paar dagen daarvor mn nek had verdraaid in mn slaap. Of ik had niet goed gelegen. In iedergeval ik kon niet naar links of omhoog kijken. Maar we hebben ons ingeschreven (Lisan en Suzanne ook) en nu krijgen we elke dinsdag en donderdag hip hop lessen. Heb ik hier toch nog wat beweging op het dansen met het uigaan na ;)

Afgelopen zaterdag zijn mn ouders richting Granda vertrokken. Zij moesten de bus van 9 uur savonds hebben vanuit Malaga richting granada. (busreis van 1,5 uur) Die hadden ze net niet gehaald dus ze dachten dat er om 22.00 nog een bus zou gaan. Dit was niet het geval dus zij moesten wachten tot 00.30. De volgende morgen ben ik om 8.30 naar hun hotel gegaan en zag ik mijn lieve papa en mama weer! Wel raar na ze 9 weken niet gezien te hebben! Maar wel weer heel leuk! Ik wilde zondags met ze naar de Sierra Nevada gaan want daar ligt nu heel veel sneeuw. Ik wist niet precies waar een bus ging dus toen we op het busstation waren hadden we net de bus gemist die daar heen ging. (wintersportgebied) Toen zijn we een half uurtje later met een bus naar een klein stadje gegaan midden in de Sierra Nevada. Ik had geen idee wat het was of hoelang het zou duren maar we hadden toch buskaartjes gekocht. Na 2 uur in de bus gezeten te hebben kwamen we aan in een klein stadje waar ik de naam vergeten ben (heb niet zo´n goed geheugen) dus pap als je dit leest moet je het er maar even onder zetten in een berichtje :P
Daar hebben we even rondgelopen en lekker gegeten. Vervolgens hadden we om 16.45 weer de bus terug naar Granada en heb ik mijn casa laten zien. Daarna heb ik ze samen met Lisan even naar huis gebracht (de rollen zijn nu omgedraaid :P)
Maandag kwamen ze me ophalen van school en hebben we in een spaans restaurantje gegeten. Dinsdag zijn zij naar het Alhambra geweest en savonds hebben ze gekookt voor Bennie, Lisan, Charley, Jaco en mij. Woensdag hebben we weer ergens geluncht en daarna weer de tourist uitgehangen. Vervolgens even een siesta op de hotel kamer. Savonds zouden we in een Flamenco restaurant gaan eten. Daar word de flamenco gedanst tijdens het eten. Maar daar moesten we nog 1,5 uur op wachten en toen we verder liepen door de stad kwamen we een veel leuker restaurant tegen. Wel italiaans maar het was een gezellig tentje. Gister rond 14.00 bracht ik ze terug naar het busstation. Vorige keer brachten ze mij weg naar Schiphol en nu waren de rollen weer omgedraaid :P
Savonds kon ik weer keihard de hele nacht partyen want dat had ik natuurlijk 4 avonden niet kunnen doen.
Grapje ;).
Donderdag avond is onze danslesavond dus ik was daarna uitgeput.

Mn ouders weten nu ook hoe ik hier leef en wat ik allemaal uitspook en hebben bij alle verhalen nu ook een beeld.
Het waren 5 leuke dagen en vond het heel leuk ze weer gezien te hebben. Nog maar 6 weken en ik ben weer terug in Nederland!

Volgens mij had ik ook nog niet verteld dat ik voor mijn vorige toets geslaagd was en ik weer een niveau hoger zit.

Wat het weer betreft: KOUD!
Twee weken geleden is het weer omgeslagen en begon het ontzettend koud te worden en te regenen. Godzijdank stopte de regen al snel maar de kou bleef. Gelukkig hadden mijn ouders al mn wuintertruien, schoenen, wanten, sjaal en jas mee genomen!
Het was gemiddeld 12, 13 graden overdag. Gister scheen de zon en was het weer heerlijk rond de 20 graden en vandaag ook. Hopen dat het zo blijft!

Hier in de buurt ligt dus de Sierra Nevada (gebergte) en daar kun je ook skiën en snowboarden. De sneeuw is eind november begin december goed dus daar gaan we met een paar heen om lekker te snowboarden.
Heb er nu al zin in :)

Jullie zijn weer op de hoogte en ik ga nu even een verlate siesta houden!

Hoe is het in Nederland? Lijkt me leuk als degene die dit lezen een berichtje achter laten :D

Muchas besos y hasta pronto!

(K) xoxo

  • 07 November 2008 - 19:50

    Gerdina:

    hoi tes leuk om even te lezen dat je je prima vermaakt heb met je ouders ik heb eerder de site van je gelezen dan je ouders gesproken te hebben ben alleen benieuwd hoe ze de vliegries heeft gehad was de eerste keer voor haar nietwaar. nou hier gaat alles goed en ik zie je in december in de lutte in het vacantie huis tot dan groetjes gerdina

  • 07 November 2008 - 20:00

    Nadia:

    Heeeey!

    Had je papa en mama ff gepikt voor een weekje:o moest alles zelf doen:P maar ging goed hoor:D Ik heb de verhalen al gehoord en de fotos gezien;) Tot snel!

    dikke driedubbele smakkerd van je zusje!

    xxNadia

  • 08 November 2008 - 12:02

    Janneke:

    Schatje,

    Leuk verhaaltje weer! Kbel je dit weekend nog wel even.

    Dikke kus

  • 08 November 2008 - 18:39

    Adri:

    Hoi Tessa, het plaatsje in de Sierra Nevada heet Capilaire.Hoewel Tessa genoeg tijd heeft voor leuke dingen te doen hebben we ook gezien dat de opleiding echt serieus is. In de klas zitten van 9.00 tot 13.30, en dan alleen maar Spaanse les krijgen, en dat in de situatie van Tessa 4 maanden lang. Na 1 maand moet er een toets gemaakt worden en alleen als deze met goed gevolg wordt afgelegd mag je naar het volgende niveau. Haal je het niet dan moet je dezelfde oefenstof en lessen nog een keer overdoen.

    Knap dat Tessa tot nu toe steeds een niveau hoger gaat.

  • 13 November 2008 - 09:47

    Maaike:

    Lieverddd!!

    Bedankt voor je mooie rode spaanse t-shirt.. hij slaapt echt heerlijk!! ;) hahah.. Weer een leuk verhaaltje!! Nou chica, kom maar gauw weer zurück!

    Dikke Pakkerd!

  • 14 November 2008 - 09:05

    Maaike:

    Hee Lovely!

    How are you doingg?? Ik had ff gekeken op de webcam van Finkenberg/Mayrhofen.. kan echt niet wachtenn!! Er ligt nog bijna niks.. maar om het zo allemaal te zien, wordt ik helemaal opgewonden haha.. Echt leuk!! Can't wait till you're back!

    Big Kisss xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Weekje terug naar Granada

19 December 2008

Laatste minuten in Granada gaan in!

19 December 2008

Het einde is in zicht!

09 December 2008

Het einde is in zicht!

16 November 2008

Zon, sneeuw en snowboarden!
Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 42891

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: