Zondagje - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Zondagje - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Zondagje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 Oktober 2008 | Spanje, Granada

Het is (geloof ik) alweer twee weken geleden dat ik voor het laatst een berichtje heb geplaatst. Ondanks dat het zo lang geleden is zal dit bericht niet erg lang worden. Ik ben hier al helemaal ingeburgert en maak verder voor mijn gevoel geen nieuwe dingen mee. Twee weken geleden op een zondag was er een soort feestdag. Er was een hardstikke leuk middeleeuws marktje waar ik met Lisan en Bennie heen was gegaan.
En we hebben er een traditie van gemaakt om elke zondag met ze alle te eten. De ene week koken wij, en de andere week koken de buren.
Vorige week was het de beurt aan de buren en zij hadden geen zin om te koken. Toen gingen we maar Chinees bestellen. En aangezien ik hier het langste een spaanse cursus volg mocht ik de chinees bellen. Dat ging opzich best goed. Soms begreep ik het niet helemaal dus het gesprek duurde wel wat langer dan normaal. Nadat ik alles besteld had, vroeg deze aardige dame of ik geen engels sprak. Was ze een beetje laat mee.

Afgelopen maandag heb ik met school een tour de agua gelopen. Letterlijk en figuurlijk want het regende toen helaas.
We zijn ergens helemaal naar het topje van granada gelopen waar je een heel mooi uitzicht had over Granada.
Gelukkig als het hier regent, kan het na een uur weer hardstikke warm zijn.

Donderdag heb ik weer een toets gehad en krijg daarvoor morgen mijn cijfer. Ook had ik weer een mondeling. Op een gegeven moment wist ik even niks meer te vertellen en begon ik maar weer over kaas! Toch handig zo´n bij baantje op een kaas boerderij! :)

Verder was van de week Lisan haar vader en twee zusjes hier. Toen zijn we uit eten geweest en en tapas gegeten en zij zijn gister weer naar huis gegaan!

Gelukkig komen mijn ouders volgende week ook! Heb vanmiddag een wandelingetje door Granada gemaakt en door straatjes gelopen waar ik nog nooit geweest was, en heb een paar leuke restaurantjes en tapas barretjes gevonden waar ik paps en mams mee naar toe ga nemen! :)

Mijn vliegticket voor de terug reis heb ik ook binnen! Ik vlieg 20 december om 11.20 terug! Dus ik ben rond half 3 weer in het koude kikker landje.
Over 55 dagen ben ik weer terug ;)

Dat was het weer voor vandaag.
Hasta luego!

Besos

• 27 Oktober 2008 - 12:53

Maaike:

Heee Lieverd!

Hehe eindelijk weer een berichtje! ;).. Nogmaals bedankt voor je kaartje trouwens, ik vond m erg leuk! Nou ik moet er weer vandoorrr.. we bellen!

Dikke Kusss (L)

• 27 Oktober 2008 - 20:36

Janneke:

Honnepon!!

Nog maar eventjes! moet lukken toch 55 daagjes, dan staan we weer op Schiphol! Net als op 31 augustus;)

Byee X

• 01 November 2008 - 08:58

Suusje:

Daag schatje :D,
    pf nog even en dan kunnen we je weer eindelijk ophalen ;)
    ik bel je van het weekend
    dikke kus