Tapas, mooi weer, salsa en uitslapen - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Tapas, mooi weer, salsa en uitslapen - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Tapas, mooi weer, salsa en uitslapen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 September 2008 | Spanje, Granada

Ik zit hier nu precies een week en heb het nog steeds naar mijn zin! Vrijdag ben ik weer met Suzanne naar een salsabar geweest en hebben we tot in de late uurtjes salsa gedanst. We waren naar een soort van barretje boven in de stad. Hoe hoger je loopt, hoe kouder het werd! Daar hadden we even geen rekening mee gehouden! Bij binnenkomst moest je door een soort van tuin naar boven. Eenmaal boven had je een geweldig uitzicht over de stad en het Alhambra. Dat is een soort van paleis\klein stadje.

De volgende ochtend (zaterdag) zou er een schoonmaakster komen. Zij zou me meteen even uitleggen hoe de wasmachine werkte want dat wist ik niet. En ik dacht dat hij stuk was want het deurtje wilde niet sluiten. Om vijf over 10 werd ik wakker omdat zij door me appartement liep en overal de lichten aandeed. Ze brabbelde wat in het Spaans wat ik niet begreep en ik wees haar maar mijn wasmachine. Toen ontdekte ook zij dat hij stuk was. Dus ik hoop dat hij snel gemaakt kan worden. Daarna ging ze weg! Wat ik best raar vond want ze had helemaal niks!! schoongemaakt!
Ze vertelde wel dat ik vandaag of volgende week zondag een huisgenootje zou krijgen. Dus daar ben ik me ook op aan het voorbereiden.

Ik ben vanmorgen maar even flink in de weer gegaan en heb ik me appartement geveegd en gedweild.

Zaterdag middag kwam Peter nog even op visite want zijn fiets staat bij mij. Hij heeft een mauntainbike gekocht. Maar hij woont in een gastgezin en daar is dus geen plaats. En ik heb alle ruimte dus ik was zo gastvrij om hem zijn fiets bij mij neer te laten zetten.
Het was etenstijd dus we hadden een paar eieren gebakken (scrambeld eggs) met tomaat etc erdoor. Daarna nog een lekker chocolade toetje en toen kwam Sanne ook even op visite. Peter ging met een vriend door de bergen fietsen en heb nog de hele middag met Sanne gekletst. Daarna probeerde ik nog even wat te gaan slapen. Maar toen ging voor het eerst mijn bel! Mijn buurjongen (een duitser van een jaar of 22 denk ik) had een seef nodig om de spaghetti die zij gemaakt hadden in uit te laten lekken. We waren er toevallig die morgen door Peter achterkomen dat hij mijn buurman was. De eerste twee dagen zat ik bij hem in de klas voordat ik naar de beginners groep ging.

Vanmiddag komt Miss conginiality op tv. En wel in het Spaans want ze vertalen hier ALLES! Maar ja daar leer ik weer van.
Ik heb ook overal in mn apparement briefjes opgehangen. Bijvoorbeeld op de kraan met wat het is in het spaans. En een briefje op een raam, stopcontact etc. Dat zie je dus elke dag staan en dat onthoud ik dan vanzelf.

Het boek dat ik van mijn oma gehad heb, Gossip Girl 1 en 2, heb ik ook al bijna uit! Het is een erg leuk boek oma! :) Altijd voordat ik ga slapen lees ik erin.

Gister avond gingen Suzanne en ik tapas eten met twee jongens uit haar residentie. Een pool met drets in zijn haar en een Spaanse jongen.
Als je rond 22.00 uur hier een biertje of een wijntje besteld krijg je er altijd tapas bij. We dronken vino de verano (wijn van de zomer) met tapassen erbij.

Ik had gister ook erg last van abujetas! Spierpijn! Dus ik kom en als een echte salsa danseres terug, en nog een beetje gespierder ook hahahah.

Adios chicos y chicas en Holanda!

Love, Tessa


  • 07 September 2008 - 20:18

    Janneke:

    Weer zo'n leuk verhaaltje! Na al je verhalen krijg ik er ook steeds meer zin in. Als het goed is nog zes weekjes en dan kom ik gezellig een weekje langs om te checken of je verhalen wel kloppen;)

    Schoolze maar weer morgen en we bellen van de week nog wel even.

    Liefss

  • 08 September 2008 - 07:11

    Nina:

    Heeeej Tes!

    Wat heb je steeds een leuke verhalen.. Ik word er jaloers op! Zitten wij hier in het koude regenachtige nederland. :P Echt fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en al allemaal vrienden hebt gemaakt.

    Liefs, Nina

  • 08 September 2008 - 14:32

    Remco:

    Hoi Tess,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

  • 08 September 2008 - 15:59

    Lara:

    Hey Tess,

    Ik ben echt super blij dat je het naar je zin hebt. Vooral omdat ik weet wat je mee maakt en de eerste paar weken moeilijk kunnen zijn. Het klinkt allemaal leuk! Kan je je goede adres ff in je volgende verhaaltje zetten want ik heb namelijk een pakketje voor je (spannend!!) En er zullen nog wel meer volgen.....

    Ik ben begonnen met me opleiding en ik denk dat jij het ook heel erg leuk gaat vinden. Als je tenminste nog terug komt. Ik mis jou en Marieke wel vet erg hoor zeker tijdens de lessen. Ik heb echt les in zo'n college zaal die je altijd in films ziet! Er kan 250 man in!!!! Ik ga 26 december op vakantie naar Tenerife... maar als het goed is ben jij voor die tijd weer terug toch?? Nou blijf zeker je verhaaltjes schrijven want ik lees ze altijd meteen.

    x0x0 Lara

  • 09 September 2008 - 14:42

    Nathalie:

    HeeY van het oost,
    probeer ik je te bellen heb je je mobiel uit die spaans dan. krijg ineens een heel spaans verhaal;)
    xx nath
    p.s bel je wel ff op een ander tijdstip dan:D

  • 09 September 2008 - 14:45

    Nathalie:

    nadat ik het verhaaltje gelezen had....
    had je toch wel een afwasborstel en theedoek nodig haha.
    nog heel veel plezier daar tess.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Oktober 2009

Weekje terug naar Granada

19 December 2008

Laatste minuten in Granada gaan in!

19 December 2008

Het einde is in zicht!

09 December 2008

Het einde is in zicht!

16 November 2008

Zon, sneeuw en snowboarden!
Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 42897

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: