Wat een hitte! - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Wat een hitte! - Reisverslag uit Huelva, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Wat een hitte!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 September 2011 | Spanje, Huelva

Vanmorgen ging ik op zoek naar een supermarkt om ontbijt te halen. Ik had gister al een supermarktje gespot dus ging daar heen. Ze hadden van alles precies nog één ding en met het brood kon je iemand dood slaan. Dus dat ging hem niet worden. Ik had op de heenweg iets gezien waar een lange rij voor stond, dus dacht ik sluit me daar bij aan, en bestelde wat al die Spanjaarden daar bestelde. Volgens mij waren het een soort churros. Daarna heb ik uitgecheckt en gelukkig mocht ik mijn auto daar nog even laten staan. Ben toen om 11 uur naar het strand gegaan, die ik vervolgens om 17 uur weer verliet. Ik had een bedje gehuurd want daar zat een parasolletje bij die hard nodig was. Het was denk ik iets van 37 graden dus zonder had ik die dag niet overleeft. En mijn witte huid begint al meer op die van de Spanjaarden te lijken. Hoewel ik vanmiddag even dacht dat me knieën een klein beetje verbrand waren, maar dat trekt wel weer bij.
Nou toen ging ik weer terug naar Huelva. Ik ken die stad voor geen meter dus reed een paar rondjes en was het op een gegeven moment zat en ging de weg vragen bij een tankstation. Daar kenden ze de straat waar mijn hostel was niet en belde ze naar het nummer wat op de reservering stond. De aardige medewerkers van het tankstation tekende de route uit hoe ik moest rijden. Natuurlijk kon ik het niet meteen vinden omdat de straatjes kris kras door elkaar liggen. Maar gelukkig zag ik toen in mijn ooghoek het hostel, en kon voor de deur parkeren. Ik deel een kamer met een ander Italiaans meisje die ik verder niet meer gezien heb. Maar zij vertrekt morgen ook weer. Ik ging het centrum in om wat te eten, en wilde niet makkelijk bij een pizzeria of burger king eten. Dus ben ergens op een terrasje gaan zitten, gezegd dat ik vega ben en liet me verrassen. Ik had waarschijnlijk niet het beste terras uitgekozen want kreeg een simpel broodje met ei sla tomaat en weet ik veel wat er allemaal nog meer op zat. Maarja mijn maag was gevuld en het was vrij goedkoop dus ik was tevreden. Ik dacht ik kan nog wel even ergens wat gaan drinken maar kwam niet echt iets leuks tegen en ik had me laten vertellen dat het een dag was, dat niemand hoefde te werken.. Dus er waren ook geen winkeltjes open.. Ik ben nog tot en met zaterdag in Huelva, en zet dan mijn reis voort naar Sevilla!

Ps. leuk weetje, het was de hele avond, ook toen de zon al onder was, nog 30 graden! (Er staan overal van die palen waar de temperatuur op word aangegeven)

  • 09 September 2011 - 08:19

    Marleen:

    Hey schat!
    Klinkt heerlijk allemaal voor de eerste daagjes! Ik heb je auto even opgezocht wat een ontzettende luxe en relaxte auto!
    Geniet maar lekker van de zon en word maar lekker bruin! Heb je verder nog leuke mensen ontmoet?
    Rij voorzichtig en veel plezier natuurlijk!
    Dikke knuffels uit Nederland

  • 09 September 2011 - 10:46

    Rosanne:

    Leuk verhaal tessie! Misschien moet je toh maar gaan overwegen om weer lekker vlees te gaan eten! ;) veeel makkelijker!
    Ben jaloers op t weer! Ben nu in engeland en heb de zon nog geen sec gezien! Geniet er lekker van!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 42922

Voorgaande reizen:

26 Juni 2015 - 30 Juli 2015

I´m coming home.....

31 Augustus 2008 - 20 December 2008

Mijn eerste reis

06 September 2011 - 30 November -0001

Volver a Andalucía

Landen bezocht: