Adios Granada, Hola Barcelona - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu Adios Granada, Hola Barcelona - Reisverslag uit Granada, Spanje van Tessa Oosterbaan - WaarBenJij.nu

Adios Granada, Hola Barcelona

Door: Tessa Oosterbaan

Blijf op de hoogte en volg Tessa

29 Juni 2015 | Spanje, Granada

Afgelopen donderdag was het dan zo ver.. We zijn vertrokken uit Granada.. We zijn ´s ochtends vroeg al begonnen met schoonmaken en de auto inpakken. Op de een of andere mysterieuze manier kwamen er steeds meer spullen te voorschijn die mee moesten. En was het schoonmaken toch wat meer werk dan we dachten. Om 20:00 uur zat de auto eindelijk vol, propvol, en was het huis schoon en zijn we vertrokken vanuit Ambroz waar wij het afgelopen jaar hebben gewoond. Nog even snel bij het low-cost tankstation getankt en de camping gebeld waar wij wilden gaan overnachten. Omdat we zo laat waren vertrokken gingen we het niet redden om voor 00:00 uur op de camping aan te komen en zouden we de camping niet meer op mogen. We hebben besloten om gewoon rustig die kant op te rijden, ergens rustig te eten en wellicht langs de weg even te slapen in de auto. Om 00:00 uur waren we in de buurt van Baza, nog geen 1,5 uur rijden vanaf Granada ;-) en hebben we ergens in een afgelegen woonwijk geparkeerd en vier uurtjes geslapen omdat we allebei best wel moe waren. Even gekeken of de kat moest poepen of plassen maar hij deed niks. Dus zijn we weer vertrokken. 5 minuten later begon het te meuren in de auto en heeft Pepe lekker in zijn bench gekakt. Toen moesten we weer stoppen om die poep er uit te gooien en kwamen we er later achter dat we Pepe´s etensbakje waren verloren omdat we die op het dak van de auto hadden laten staan. Daarna zijn we doorgereden en hebben we in een dorpje ergens voor Javéa / Xabia langs de weg ontbeten. Rond 9 uur kwamen we aan op de camping en hebben we onze tent op gezet en pannenkoeken gebakken. Het was iets van 30 graden en er stond best wel veel wind. Dus zijn we daarna even naar een rotsstrandje gegaan en hebben gezwommen met Lucky. De volgende dag zijn we ´s ochtends weer naar die plek gegaan en hebben we de rest van de dag gechilld op de camping. Met Pepe ging het super goed. Hij had wel een tuigje en een riempje om voor het geval hij weg zou rennen maar hij vind het veel te leuk met ons en bleef netjes bij ons of in de tent. En als de auto open stond zat hij in de auto te chillen. Zondag ochtend hebben we zwetend alle spullen weer ingepakt en gingen we richting Barcelona waar we een appartement/huisje hadden gehuurd via AirBnB. We logeren bij Juan thuis en kregen bij aankomst lekkere verse jus d´orange en konden we gaan genieten op een ruim terras met een geweldig uitzicht. Vandaag wilden we naar het hondenzwembad gaan. Een van de grootste redenen waarom we via Barcelona terug rijden. Eenmaal daar aangekomen was het zwembad dicht! Terwijl ik toch echt op de website had gelezen dat het zwembad alleen op maandag gesloten zou zijn. Ik probeerde nog op de website te kijken via mijn telefoon of hij misschien pas later in de middag zou open gaan maar daar was mijn internet veel te sloom voor. Totdat Kalle zei, ´het is vandaag maandag, op maandag is hij toch dicht?´ Ik was er van overtuigd dat het vandaag zondag was! Oepsie, foutje. Dus hebben we maar besloten om de honden daar achter te laten in het hotel, ja het is echt een luxe honden hotel, zodat wij vandaag en morgen rustig Barcelona kunnen verkennen zonder honden en om naar het honden zwembad te gaan als we ze woensdag weer op gaan halen. We gaan waarschijnlijk morgen een tandem huren en op de fiets Barcelona verkennen. Natuurlijk ga ik dan achterop zodat ik ongezien kan stoppen met trappen en mooie vakantiekiekjes kan maken ;-)